Press "Enter" to skip to content

Zakupy w dyskoncie nie są już obciachem

Kiedy kilkanaście lat temu zaczęły się w Polsce pojawiać pierwsze dyskonty, wiele osób podchodziło do nich z dystansem. Trudno było się przekonać do sklepów, w których panuje lekki nieporządek, a na półkach nie ma dużego wyboru produktów, zwłaszcza ulubionych marek. Jedyne co kusiło do robienia zakupów w dyskontach to niskie ceny. Z tych względów dyskonty szybko zyskały miano sklepów dla ubogich i do kupowania w nich mało kto chciał się przyznać. Same sieci sklepów tego rodzaju tylko na początku cieszyły się ze sporych zysków. Z czasem, gdy społeczeństwo zaczęło się powoli bogacić, popularność dyskontów zaczęła maleć. Znane sieci jak Biedronka czy Lidl musiały diametralnie zmienić swoją politykę, by wygrywać z konkurencją hipermarketów i delikatesów. Metodą prób i błędów szukano sposobu na przyciągnięcie klienteli, nie tylko tej najbiedniejszej. Niskie marże na artykułach sprzedawanych pod własna marką nie pozwalały na wypracowanie zadowalających zysków. Dlatego zaczęto wprowadzać produkty z wyższej półki np. sprowadzane z zagranicy sery i wędliny, produkty regionalne, a także wina, które okazały się strzałem w dziesiątkę. Obecnie najskuteczniejszymi sposobami na tłumy w dyskontach są cotygodniowe akcje promocyjne, często dotyczące bardzo atrakcyjnych produktów niespożywczych np. kosmetyków, ubrań, przyrządów sportowych czy sprzętu RTV. Dużym powodzeniem cieszą się tygodnie tematyczne, podczas których w dyskontach prowadzona jest sprzedaż linii produktów spożywczych dotyczących jednego rodzaju kuchni. Zmianie uległ także wygląd dyskontów, które już niczym nie różni się od normalnych sklepów – produkty są uporządkowane, poszczególne działy dobrze oznaczone, a klienci mogą liczyć na przyjazną obsługę personelu sklepu. Dzisiaj już nikt nie wstydzi się przyznać, że robi zakupy w lokalnym dyskoncie. Dobrą prasę tym sklepom robią z pewnością reklamy telewizyjne z uczestnictwem znanych osób, a także liczne fora internetowe oraz blogi, na których klienci dyskontów wymieniają się opiniami na temat produktów. Dyskonty na stałe wpisały się w krajobraz polskich miast i obecnie cieszą się ogromna popularnością.

Be First to Comment

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Shares

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. informacje

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close